woensdag 29 oktober 2014

Supertas voor een superman

Hier gaf ik al aan dat de Leonie tas uit het boek Mijn Tas, naar meer smaakte.
Het is een eenvoudig patroon zonder rits. Je kunt meerdere stoffen gebruiken en dat maakt de tas geschikt voor kinderen en volwassenen.

Voor het vriendje van jongste zoon maakte ik vorig jaar deze tas. Nu kreeg ik enkele weken geleden van zijn moeder de vraag of ik deze tas wilde ombouwen tot schoudertas. Op de zaken vooruitlopend gaf ik aan dat ik voor hem ook een nieuwe tas zou kunnen maken. Dat was een goed idee en al voor dat de officiële uitnodiging in de bus lag, bestelde ik voor hem een supermannen-stof.
Het is de jongensvariant van de stof die ik hier al eens voor een kindertas gebruikte.

Het werd dus wederom een Leonie. Maakte ik mijn eerdere versie nog met musketon én klittebandsluiting, deze keer gebruikte ik alleen klitteband. Veel handiger met kleuterhandjes.






Ook hier maakte ik met kamsnaps weer een verstelbare schouderband. 


Als accent gebruikte ik een stukje reflecterend band, veilig en stoer.


 De effen stof is gabardine, dat kan tegen een stootje en maakte van de binnenkant letterlijk een zee aan ruimte.


6 opmerkingen:

Marlieke zei

Haha. Een zee aan ruimte...die is leuk gevonden :-)
Prachtige tas geworden zo!

Stof With Love zei

Ontzettend leuk stofje! En een mooi model, ga me er ook nog een keer aan wagen!

Unknown zei

Mooie zak en stofje! Slim opgelost met de kamsnaps, moet ook nog ergens een tassenband aan bevestigen :-)
Fijn dat je mijn blog nu volgt :-)
http://mizolilie.blogspot.be/

Jos van KloskaCreAtief! zei

Wat slim die kamsnaps in de schouderband en wat een super(man) tas!

ikmaakhetzelfnu zei

Die kamsnaps zijn toch een geweldige uitvinding,hé!Die gabardine is dat gemakkelijk om te stikken?

Fenna Achternaam zei

Hoi, gabardine is heerlijk om mee te werken!