vrijdag 22 november 2013

Warme handjes in lieve wantjes (reminder: win-kans)

De koude treedt in en de handschoenen van voorgaande jaren zijn nergens te vinden. De jongens zijn warmbloedig en oudste zoon draagt nu alleen nog op dinsdag bij de buitenschoolse opvang handschoenen.
Dochterlief klaagde al wel over koude handjes en dus kon ik weer aan de slag.
Breien zoals voorgaande jaren zag ik niet meer zitten, duurt te lang.

Op de Droomfabriek vond ik een gratis wantjespatroon. Wat een crime om die te maken, onmogelijk is het om het elastiek mooi aan te naaien. De wantjes verdwenen in de prullenbak (dat gebeurt mij zeer zeer zelden) en ik ging op zoek naar iets anders.
Ik vond op haar blog een patroon voor kleuters en op de gok verkleinde ik deze.
Werken met vilt kon niet wegens gebrek aan viltvoorraad. Ik koos voor fleece in combinatie met katoen. Het katoenen bovendeel is nu tweelaags, aan de binnenzijde zit alsnog fleece.
Als boord gebruikte ik gewone boordstof. Het koord maakte ik van een lange reep katoen die ik biaisgewijs dichtstikte.

 


 
En bij deze nogmaals een reminder van giro 555-actie. Ook retrospectief kun je je bewijs van betaling naar de SHO ten behoeve van de slachtoffers van de ramp in de Filipijnen naar mij e-mailen en kans maken op de inkleurbare gymtas mét textielstiften!

Geen opmerkingen: