zondag 10 november 2013

Kleine poppedijne

Op het kinderdagverblijf zaten de poppen er langere tijd mistroostig bij. Oude kleertjes en ook de poppen zelf waren gehavend door de jaren heen.
De leidsters besloten dat het tijd was voor een stel nieuwe poppen, drie nieuwe 30 cm poppen.

Ondertussen was het hen ter oren gekomen dat ik poppenluiers maakte en toen ik vertelde dat ik ook poppenkleertjes kon maken was de afspraak daar. Ik mocht de drie nieuwe poppen aankleden. Al snel wist ik dat dat niet drie meisjes zouden worden, ook de jongens op de groep spelen met de poppen. Daarom kwam er ook een jongetje bij.

Hij kreeg een sportieve luier met daarbij een jack met capuchon. Dat laatste patroon haalde ik hier vandaan. Aangezien mouwloos erg koud is, maakte ik er een korte mouw aan.

Geen opmerkingen: