zaterdag 24 oktober 2015

Twee messengerbags op bestelling

De jongens hebben na de zomervakantie geen nieuwe tassen gekregen. De oude exemplaren zagen er nog prima uit. Philip gebruikte deze tas nog en Simon deze met de vossen.
Net voor de Herfstvakantie hadden zij het plan gevat dat zij toch liever een schoudertas wilden. Ze hadden duidelijke wensen en ik tekende zelf een patroon, een messengerbag. De maten die ik gebruikte waren 32x26x9 cm.

Alle stoffen komen van de Stoffenkraam, behalve de stof van Zonen09.

Eigenlijk duurde het knippen en verstevigen langer dan het in elkaar zetten.

En het resultaat werd goedgekeurd door de jongens.

Simon koos voor deze zwart witte stof met fel groen tassenband. 

Op één van mijn inspiratiepagina's zag hij de nestelogen en dat wilde hij ook graag. Goede keuze!

De onderkant van de tassen is zwart kunstleer tegen het vies worden.

Philip wilde een zwarte tas met witte streepjes. 

Hier geen nestelogen maar toch wat 'bling' door het toevoegen van een musketonhaakje dat ik in een lade vond.

Ik koos een zwarte canvas en stikte daar simpelweg wat strepen op, op aanwijzing van de klant.


Sluiting ook hier met klittenband

Om het zwart wat te breken koos is voor een vrolijke voering van Zonen09.

The boys asked me to sew a messengerbag for school. They knew what they wanted and that was what I made. The fabrics came from de Stoffenkraam except the lining of the black bag. This lining is a cotton I ordered at zonen09.be. The bottom of the bags was made of fake black leather to keep it easy to clean.
The pattern was made by myself holding on to the sizes 32x26x9 cm.

2 opmerkingen:

ikmaakhetzelfnu zei

Leuke tassen,ik denk wel dat het een stofje is van Zonen 09 ipv Soft Cactus ;)

Fenna Achternaam zei

Oe ja, ik heb het aangepast. Zonen09 en stofjes, dat zit nog niet in mijn systeem ;D