donderdag 19 februari 2015

Wikkeldeken en baby-boekje

Ooit studeerde ik diergeneeskunde in Gent. Als "Ollandertjes" kliekten wij samen.
Ikzelf ben geen dierenarts geworden, maar van degene die de eindstreep wel hebben gehaald is er nu een vee-arts zwanger.
Op bestelling maakte ik voor haar een wikkeldeken, uiteraard met vee erop. Het patroon komt uit de Knippie winter/2008.

De keuze viel op dit canvas-achtige stofje dat ik bestelde bij stoffen.net. Een vrolijk geheel, zeker een stofje dat ik vaker ga gebruiken. De binnenkant werd voorzien van een welness fleece. Oef wat een pluisjes kwamen daar af. Maar eenmaal verwerkt is de baby veilig, geen pluisjes meer.

De resten leenden zich uitstekend voor het maken van een baby-boekje, in het Engels quiet book genaamd. En de kleine man voor wie dit boekje is, zal zeker quiet zijn wanneer hij hiermee aan het spelen is. De dierenpagina's werden afgewisseld met gekleurde pagina's welke voorzien werden van iets om te voelen.
Deze testversie is vrij eenvoudig gebleven. Op Pinterest zijn heel veel ideeën te vinden om de pagina's op te leuken.
Mijn versie telde 10 pagina's en dat is achter iets teveel. Acht zal beter zijn en mocht iemand de gouden tip hebben voor het inbinden van een dergelijk boekje, dan houd ik mij aanbevolen. Het koste mij nu twee naalden...

Hoewel de wikkeldeken en het boekje dus niet naar dezelfde baby gaan, is het een leuke set geworden.



Geoefend met het bad als foto-studio


Een handvat gemaakt van een schoenveter en kralen van een oud spenenkoord


Alle dieren komen aan bod in het boekje


Bloempjes vastgezet met kamsnaps


Wat lintjes om aan te voelen


Een stukje klittenband en een ritsje voor onderzoekende kinderhandjes



4 opmerkingen:

ikmaakhetzelfnu zei

Leuk gemaakt en zelf gemaakte babyspullen zijn top om af te geven.

CreativEls zei

Heel leuke cadeautjes en helemaal passende stofjes voor de veearts-mama.

Marianne haakt en naait zei

Wat een leuke cadeautjes heb je gemaakt! Prachtig stofje en heel toepasselijk!

Katrientje vanalles zei

oooh, dat boekje, super goed idee. ben aan het zoeken naar originele baby geschenkjes. en dit is er zeker één. !!!!!