zondag 1 februari 2015

(Pan)fluitend het voorjaar tegemoet

Op het Stoffenspektakel in Brugge kocht ik dit stofje. Eerste idee was om er een jasje van te maken, maar dat zou vloeken in de kerk zijn. Deze stof schreeuwde er om, een poncho te worden.

Het doet mij denken aan de Peruanen die tien jaar geleden in Utrecht steevast het straatbeeld opvrolijkten. (hier kun je lezen waarom zij daar nu niet meer staan)

Het patroon komt uit de Knippie nr 6 (2013) en is ook los te bestellen. Een poncho met capuchon gevoerd met voeringstof.
De uitleg bij de Knippie-patronen is altijd minimaal. Het tijdschrift zou een waar boekwerk worden, zouden zij alles goed uitleggen. Echter, nu kwam ik er echt niet uit. De gepaspelleerde of gebiesde zakken. Bijna koos ik er voor om geen zakken te voorzien tot ik deze tutorial vond. Halleluja!

Het resultaat mag er zijn. De Knippie-variant laat de voering los van de buitenstof, ik koos ervoor deze rondom vast te stikken. Het bontje liet ik achterwege.


Deze stof verdient het om een poncho te worden. Of maakte jij er iets anders mee? Ik hoor het graag!


De zakken, voorzien van een perfecte bies dankzij de geweldige tutorial


De knopen werden gerecycled van dit jasje dat nu te klein is


Door voor- en achterpand door en door te stikken, ontstaat er toch een zijnaad en mouwen. 
Bij het doorstikken van de halsnaad nam ik de voeringstof niet mee, geen kans op plooitjes.


Alweer een eindresultaat waarvan ik zou willen dat het in mijn kast kwam te hangen.



Geen opmerkingen: