zondag 22 juni 2014

Zo Geknipt! Zwemtasjes

Er werd mij gevraagd om voor twee zusjes zwemtassen te maken.
Daarvoor gebruikte ik het bekende patroon van Zo Geknipt. Zoals eerder liet ik het zijtasje achterwege.

Moeder en de meisjes zochten stofjes uit bij Kleurenmix al waar ik ook de voering bestelde. De voering is een roze "taslan", de ultieme waterafstotende stof die niet 'glibbert' onder de naaimachine, erg fijne stof om mee te werken en perfect voor natte zwemspullen.

De onderste helft van de tas maakte ik van gabardine, dat kan tegen een stootje wanneer de tas op de grond wordt geploft in de kleedkamer. En de tassen werden voorzien van geflockte namen.

Het koord laat nog even op zich wachten, maar dat kunt u er wel bij bedenken.




2 opmerkingen:

Anneleen zei

Heel knap!
Dat geeft toch dat tikkeltje extra hé, als hun naampjes er op staan. :-)

Anoniem zei

De meisjes zijn er erg blij mee.
en de tassen gaan overal mee naar toe! ;)
Ik krijg er veel complimenten over!
Gr marijke