zaterdag 25 januari 2014

Cirkelrokjes om te dansen

Dochterlief is een meisje-meisje aan het worden. Alles moet roze zijn en uit haar kledingkast kiest zij elke ochtend een rokje uit.
Echter dat mogen geen gewone rokjes zijn, het moeten "dansrokjes" zijn.
Op het blog van mijn vriendin zag ik een cirkelrokje langskomen uit het boek van Mme Zsazsa. Ook ik sloeg aan het rekenen en maakte twee cirkelrokjes.

De buitenstof is een poplin-achtige katoen, vandaar dat ik er een voering bij maakte uit een oud babylakentje. De voering hield ik iets korter en daarom kon ik het mij permitteren om deze simpelweg af te locken. De buitenstof werd gezoomd.

De bloempjes met groene achtergrond komen uit Brugge, van Sjiekebiele of Koekepeertje. De bloempjes met grijze achtergrond komen van Onlinestoffen.nl.

Het resultaat is even eenvoudig als mooi. En zwieren doet het!

 




Geen opmerkingen: