zaterdag 28 april 2018

Glitterstof met glitters

Al tijden verschijnt er niets op deze blog, maar het plezier in naaien is terug en daarmee ook de posts.

In de Stoffenkraam viel ik laatst voor een glitterstofje met zwemsters er op. Echter na één wasbeurt bleken de glitters spoorloos. Nu ben ik al jaren te spreken over de Stoffenkraam maar deze service was echt geweldig. Vanwege het verdwijnen van de glitters mocht ik een nieuw stofje uitkiezen dat mij met de post de volgende dag werd bezorgd!
Het werd wederom een glitterstof en na een test in de wasmachine bleek deze geslaagd.

Van Stannel78 zag ik op Instagram een top voorbij komen met een strik op de rug. Dat ging ik ook maken. Vanuit de Ottobre nam ik een simpel patroon van een top, de halslijn van de rug werd uitgediept en achterop werd zo een strik gekunsteld.
Boordstof gebruikte ik van See You at Six waar ik ook een sweatstofje in dezelfde stof bestelde (en nog een stofje maar dat komt later in een post voorbij).







Ik maakte een bijpassende Play Pants, een patroon dat ik eens gratis downloadde na een actie van Yasjes. Wederom gebruikte ik de boorstof van SYAS.
Van de matching sweatstof (ofwel french terry) maakte ik een Pippa Pants. Een heerlijk ruimvallend speelbroekje. Wellicht een maatje te ruim. Ik gebruikte voor dochterlief die zo'n 132 cm meet de maat 134-140. Note to myself: Een volgend broekje maak ik een maatje kleiner.

Beide broekjes werden getest op de trampoline en goedgekeurd.

Van de stof die overbleef, maakte ik voor het nichtje op komst een babylegging. Ook uit Ottobre.