woensdag 23 september 2015

Pyjama op herhaling

Hier maakte ik een pyjama die graag gedragen wordt. Omdat het ding ook wel eens de wasmachine in moet, maakte ik er direct nog eentje.
Bij Stofopzolder.be kocht ik roze matelassé, gevoerde doorgestikte tricot. Ideaal voor sweaters, echter ook heerlijk warm voor pyjama's.
Bij de Stoffenkraam kocht ik een tijd geleden al een roze/mint stof met cheeta opdruk. Thuis aangekomen voelde ik toch minder voor het stofje dan in de winkel en zo belande het in de kast.

Één en één is twee, ik combineerde de stofjes en koos een opvallen boordstof als tegenhanger. Dat is het fijne aan pyjama's, je kunt een flink kleurrijk te werk gaan.
Beide patronen komen uit Ottobre 6/2010.

Het resultaat is wederom een fijn stuk. Nieke is klaar voor de koudere nachten.




I made the same pajamas as I did here. Nieke is ready for some chilly nights. 

5 opmerkingen:

Ellen W zei

Toch mooi hoor! De blauwe boordstof geeft dat extraatje dat het super mooi maakt!

MaZella zei

Super m die stof u h midden... Heel creatief

Els zei

Weer zo'n leuke pyjama. Ik houd wel van een dierenprintje, mooie combinatie zo!

ikmaakhetzelfnu zei

Tof gedaan zeg en dat bont stofje is super leuk!

Joke (The Needle Of Choice) zei

Zalig! Ik heb de cheeta's in het blauw liggen en wist ook niet zo goed wat ermee te doen. Een nieuwe pyjama is in de maak (in gedachte dan toch al ;-) )