zondag 23 november 2014

Dromerige wintertop

Uit dit geweldige stofje maakte ik eerder een manicure-tasje. Echter de patroondelen voor een blouse-top lagen toen al geknipt klaar.
Het patroon dat ik gebruikte komt uit Knippie 2013/5. Heeft u die niet liggen? Geen reden tot verdriet, het patroon klopt voor geen kant. De vraagbaak werd ingeschakeld en kwam er ook niet uit. Er werd een alternatieve zak op geplaatst, waarvan de print nu toevallig doorloopt.
De voorpas door gebrek aan stof niet.

De zak werd doorgestikt met een gouden garen. Borduurgaren met aangepaste (2) bovenspanning.

Afgezien van de zak was het patroon wel goed te doen. Alleen bij mouwsplitten breekt mij het zweet uit. Angstig ging ik op zoek naar alternatieven (korte mouw, mouwboord) tot ik de tutorial van haar tegen kwam. Het gaf mij moed en het resultaat mag er zijn.
Geen knoopjes op de mouwboord, Nieke houdt van bewegingsvrijheid.

Het stofje was verkrijgbaar bij www.bbms.nl maar is daar nu niet op voorraad.






Geen opmerkingen: