zondag 9 februari 2014

Het Louisa jurkje

Op vrijwel elke blog, kwam dit jurkje al eens langs. Een patroon van Compagnie M.
De twijfel bleef, vooral vanwege het schortgehalte. Echter het leek mij toch de moeite waard om eens te proberen.

Ik gebruikte twee stofjes van Petit Pan met dezelfde print in een andere kleur. Ik had de beschikking over een zwarte lap van 110x50 cm en een blauwe FQ. Nét niet voldoende voor een rugdeel aan één stuk, daarom koos ik voor de optie met een rugdeel in twee stukken.
Een blinde rits wordt bij mij zelden blind, daarom (en vanwege de scherpere prijs) koos ik voor een rode rits van de rol die mooi in het zich mocht blijven.

De onderranden streek ik beide naar binnen en stikte ze aan elkaar. Na overleg met Debora van deze geweldige blog besloot ik de volgende keer ook de mouwen te voeren. Wanneer daarna de werkwijze van de Jackie jas gevolgd wordt, krijg je ook daar een naadloos effect.

Dochter weigerde uiteraard om de jurk te dragen, maar is nu ook om. Net als ik. De Louisa jurk is goedgekeurd!
 
Even poseren, Nieke
 

Zo kijkt een prinses toch, mama?
 

 
Mooie prints

1 opmerking:

With love - by Eva zei

Ik herken de schortgehalte-twijfel, maar het patroon leverde toch al een hoop pareltjes op in blogland! En jouw kleedje is nog juist op tijd voor de wedstrijd :-)