zaterdag 14 september 2013

Wecycle (recykleer)

In kader van recyclen heb ik eerder wat leuke projecten gemaakt.
Zo maakte ik van een Vingino broek van de jongens een spijkerrokje voor mijn kleine meisje.
Een project wat goed te doen is en waarvan enkele tutorials op het wereldwijde web te vinden zijn.

Het andere is een vondst uit een textielkringloopcentrum. Een tafelkleed wat bij mij direct herinneringen op riep en wellicht bij vele van jullie ook. Wij hadden thuis ook dat tafelkleed en ook de bijbehorende theedoeken. Een dikke blauwe katoen met een opvallend wit geborduurd stiksel er overheen.
Hiervoor zocht ik een patroon van een simpele rechte broek, het had een Jakob kunnen zijn. Daar werden onderaan de pijp driehoekjes bij bedacht voor een waar retro-effect. De roze accenten kwamen van een oude rok van mijn schoonmoeder. Een stof met een vergelijkbare dikte als het tafelkleed.
De maat van de broek is 110/116 en mijn slanke oudste zoon stond model. Nog een jaar of twee en dan kan dochterlief erin....als zij dat wil tenminste...