woensdag 10 juli 2013

Het 5-maandenjasje uit Zo Geknipt

Enkele weken terug kocht ik het boek "Zo Geknipt" van Sanne en Riet. Een patronenboek vol hebbedingen zoals zadelhoesje, tasjes, een wijnflessenzak, een poepzakjeszak en nog veel meer. Om de overgang van kinderkleertjes naar hebbedingen niet te groot te laten zijn, begon ik met het enige 'kleertje' uit het boek. Dat werd babyjasje "Ingeduffeld", een babyjasje maat 74. Ideaal als kraamcadeau omdat dit de baby in deze maand ongeveer 5 maanden oud is, dus geen verplicht kraambezoek in de eerste maand.
Als voering kun je uitrekenen in welke maand de baby in kwestie 5 maanden zal zijn. In de winter gebruik je dan teddy of fleece, in het voorjaar katoen of tricot.

De baby waarvoor ik het babyjasje zou gaan maken is half mei geboren en zal dit jasje dus in de herfst gaan dragen. Ik koos voor een buitenkant van katoen en een binnenkant van badstof.

Er werd wederom gekozen voor de autostof. Tussen binnen- en buitenstof wordt paspelband gebruikt.
Uiteraard gebruikte ik hiervoor weer het blinderitsvoetje.

Hier het resultaat:

Geen opmerkingen: