dinsdag 18 juni 2013

Rokjesdag!

Morgen wordt het de warmste van het jaar. Misschien wat voorbarig om dat in juni al te durven zeg, maar ik doe het gewoon.
En een warme, zwoele dag vraagt om een rokje. Heerlijk luchtig!

Voor dat doel werd het boek "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa uit de kast gehaald. Het stond er al een poosje, was zelfs al uitgeleend geweest. De tijd was er nog niet rijp voor, daar kwam deze week verandering in.
Aangezien ik te pas en te onpas een kledingstuk met papspelband maak, huppelde ik ook nu weer richting fourniturenzaak voor een paar meters.

De stof van Hamburger Liebe hing reeds in de kast (ja, ik heb een stofjeskast!) en was gekocht bij Suz. Daar was al eens deze overgooier voor mijn dochter van gemaakt en nu had ik de moed verzameld om aan het rokje te beginnen.

Al eens eerder maakte ik kleding voor mijzelf en de uitkomst was matig, zeer matig. Op een foto van mijzelf in een eigen creatie, riep mijn collega enthousiast: he, een zwangerschapsfoto! Nu ben ik af en toe wel zwanger, doch de betreffende foto was ruim 1 jaar postpartum....


Aan het rokje werd begonnen, paspelband werd gestikt en doorgestikt. Voeringbeleg werd gestikt doorgestikt. Zijnaden werden gesloten.
Het boek werd nog eens goed gelezen met de blinde rits in de hand en enkele stiksels werden noodgedwongen losgehaald. Ja, ook de gelockte zijnaad werd vakkundig opengewerkt. Na een poging tot passen, nog een beetje verder.
De blind rits werd er toch nog netjes ingezet, wel met de hand afgewerkt en zie hier het resultaat:


 

1 opmerking:

mANdarien zei

Wat een super mooi rokje !